רעיונות ליום כיף לעובדים

להזמנות ופרטים

אין כמו ימי גיבוש כדי לגרום לכולנו להרגיש הרבה יותר טוב כדי להתנתק מהשגרה. וכשמדובר בחברות גדולות, או גם חברות קטנות כיף לגבש רעיונות ליום כיף לעובדים ממגוון של סיבות.

לא תמיד מדובר רק באקט חברתי כדי לגרום לנו להתגבש, אם כי בסיטואציות שמשליכות על עתיד טוב יותר על החברה.

למה ימי גיבוש מסייעים לטווח הארוך למקום העבודה? אנחנו נשמח לא רק להסביר, אלא גם לתת לכם דוגמאות נפלאות לימי גיבוש איכותיים.

כאן עובדים בכיף, ממש בכיף

באופן כללי, כשיש אווירה טובה במקום העבודה הכל פשוט עובד טוב יותר.

המנהלים מתייחסים נהדר לעובדים, העובדים מתייחסים נהדר לקולגות שלהם ולדרג המנהלי, ותוך כך, גם הלקוחות מקבלים יחס ראוי והעבודה נעשית באופן מאד אפקטיבי.

איפה עובר הקו שבו אנחנו מבינים שיש יותר מדי לחץ ואנחנו יוצאים מהשגרה? בעיקרון קשה מאד להבחין בזה. כי אם מדובר בחברה גדולה אז רצוי מאד שתהיה מחלקת משאבי אנוש שיודעת לנטר סיטואציות מהסוג הזה.

אם זוהי חברה קטנה בלי הרבה עובדים, אז קל לראות מתי כולם זקוקים להפסקה. הפסקה יכולה להיות סוף שבוע מטעם העבודה, ויכולה להיות גם יום אחד לגיבוש. כך או כך, כשאנחנו מתאווררים וגם מאווררים את הצוות המקצועי שלנו, הרבה יותר כיף לחזור לעבודה אחר כך.

ימי גיבוש וימי כיף – אז מה עושים היום?

אין ספק שישנם אינספור רעיונות ליום לעובדים אבל המטרה חייבת להיות אחת, גיבוש העובדים, יצירת היכרות עמוקה ביניהם והפיכתם לצוות שמבין ויודע מהי רוח קבוצתית איכותית. אפשר לגרום לכך שהעובדים יעבדו יחד בתחרויות וליצור ביניהם את תחושת האחווה, ואפשר גם פשוט ליצור יום כיף שיאוורר את כולם ויעניק חוויות.

איך מפיקים יום כזה? שימו לב לפרמטרים הבאים:

  • יש להתייחס לאירוע בכובד ראש

לא מעט אנשים חושבים שימי גיבוש הם קצת אוכל, קצת משימות, קצת מוזיקה ואלכוהול והכל בסדר. לאו דווקא, מדובר באירוע שהולך לגבש את הצוות המקצועי שלכם, לשבור את הקרח ביניכם לבין העובדים ולהביא זכרונות נעימים קדימה. השקיעו ביום הזה, אל תזלזלו בו.

  • שאלו את כל השאלות הנכונות

זאת לא בושה לשאול את העובדים שלכם מה הם היו רוצים לעשות ביום הגיבוש. הוציאו משאל, תראו מה קיבל את הכי הרבה קולות מבין מגוון האופציות שתציעו במשאל ולפי זה תחליטו מה יהיה יום הגיבוש. התחשבו כמובן במוגבלויות ונגישות במידה וישנן כאלו במשרדכם, או רגישויות מסוימות.

  • הכיף קיים בפרטים הקטנים

יש לשים לב למיקום האירוע, האם בחוץ בטבע? האם במתחם סגור? או האם זה בכלל סוף שבוע שבו אתם הולכים לעשות מגוון של פעילויות. התאימו את מיקום האירוע למזג האוויר, ואת קונספט האירוע ללוח זמנים מתאים.

  • זמנים

יום גיבוש איכותי כאשר הוא יום אחד בלבד, צריך להימשך בין שלוש שעות לחמש שעות במקסימום. אם זהו יום אחד אל תמשכו אותו יותר מדי, וקחו בחשבון שלעובדים שלכם יש משפחות, ילדים קטנים, הורים וחיים מעבר לשעות מסוימות. אם מדובר על סוף שבוע הכינו מבעוד מועד מגוון פעילויות שלא יתישו את העובדים, אבל שכן ישאירו טעם של עוד.

  • כולם לוקחים חלק

ימי גיבוש הם בעיקר מוצלחים כשכולם משתתפים. חשוב למצוא אופציה שכולם אוהבים ורוצים להשתתף בה, אם יהיו עובדים שלא יקחו חלק בשל חוסר התעניינות חבל שהגיבוש לא יהיה מושלם.

  • תתעדו

לצילום ימי גיבוש יש אלמנט מאד חשוב, הזיכרון הנעים לעתיד. אנחנו לא אומרים עכשיו לפתוח אלבום של 1000 תמונות, אבל תדאגו שיהיו כמה עשרות תמונות ואיזכור של העובדים שהיו. זה יהיה נפלא להיזכר בכך בעתיד בימי הגיבוש הבאים, וגם יהיה כאלמנט נהדר למתנות מודפסות אישיות לעובדים בהמשך הזמן.

  • קחו אמצעי בטיחות

הקפידו על כל כללי הבטיחות גם אם מדובר בגיבוש של כמה שעות ואם יש צורך בחובש שיתלווה אליכם, או איש רפואה, אל תהססו לצרף.

ימי כיף לעובדים – אז מה עומד על הפרק?

כשאתם מתיישבים ומתחילים לעשות רשימה של רעיונות ליום כיף לעובדים יש כמה קונספטים ראשיים שתוכלו לשים עליהם דגש כבר על ההתחלה:

  • ימי גיבוש רטובים

ימי גיבוש רטובים הם לרוב ימי גיבוש הכוללים טיולים באגמים, במעיינות, 'היזרקות' בים או בבריכה הכוללים גם פינות שיזוף ואטרקציות משחק והרבה פינוקים קרירים וצוננים.

  • להיזרק בפארק וליהנות

לימי גיבוש בפארק יש אפקט נהדר. אפשר לשלב מוזיקה טובה, ברביקיו, פיקניק חלבי וגם אטרקציות של משחקי ספורט אלו ואחרים שלא מצריכים התארגנות רבה מדי.

  • ימי גיבוש ביער

ימי גיבוש ביער כוללים בתוכם רעיונות ליום כיף לעובדים שיצביעו על היכולת לעבוד ביחד, בצוות, לגבש אסטרטגיה ולהביא גם תפוקת עבודה גבוהה יותר. אפשר לחלק את העובדים לקבוצות, ליצור משימות מאתגרות ומעניינת ולהפוך את הגיבוש למשחק עסקי עם תובנות מפליאות.

  • סדנאות בישול ואלכוהול

אוכל ואלכוהול מחברים בין אנשים. אוכל בכלל הוא בסיס לשמחה וססגוניות, לשלב אותו עם סדנת אלכוהול איכותית או סדנת אפיית לחמים נהדרת או בישול, או קינוחים יביא לא רק חוויות טעימות, אלא חיבור איכותי ונהדר בין כל הרבדים בחברה.

לסיכום, ימי גיבוש הם רעיון מדהים שמאפשר לכם לחגוג, ליהנות, לבלות ולקבל יופי של ערך עבורכם ועבור הצוות המקצועי שלכם. אל תוותרו עליהם.

דרג

תוכן עניינים

שתפו את כולם

רוצים שנחזור אליכם?

המלצות